banner80

16 yıl sonra yeniden Konya

Çalışma hayatımızın yoğun bir tempo içerisinde geçmesi nedeniyle tatillerin anlamını en iyi bilenlerdeniz.

Ancak bizlerin tatilleri de hiçbir zaman tam anlamıyla tatil olamıyor. Mutlaka tatil içerisinde de iş oluyor. Resmi işimiz mesai ile ilgili olduğu için 9 günlük resmi tatil bizlerin de tatiliydi. Ancak gazeteciliğin tatili falan olmuyor.

Bayram günü Bayram namazı ile başlayan yoğun trafik Bayram kahvaltısı, bayramlaşma törenleri ve Ağaçseven’deki cenazelerle devam etti. Öğlen sonrası programda şehit aileleri ziyareti vardı. Büroya dönüş saatimiz akşamı bulmuştu. Haberleri hazırlayıp servis etmeyi zor yetiştirdik.

Bayram olunca akraba ziyaretlerini de unutmamak gerek. Kabir ziyaretleri, Kayınpeder, amca ziyaretleri derken eve dönüş gece yarılarını bulmuştu. Bayram mesajlarını bile okuyacak zaman bulamadım.

Bayramın 2.günü bayramlaşmalara telefonla devam etmenin iyi olacağını düşündüm. Birkaç bayramdır arayıp hal hatır soramadığımız dostlarımız, büyüklerimiz vardı. Tek tek hatırlamak bile mümkün olmuyor bazen. Çareyi rehberi sıraya tutmakta buldum. Ama inanın başa çıkamadım. Birinci telefon rehberi tamamlandığında akşam ezanı okunmuştu. İkinci telefondan seçmeler yapmak zorunda kaldım.

O nedenle arayıp bayramını kutlayamadığım dostlarımdan özür diliyorum. İnşallah Kurban bayramı’nda diğer telefondan başlayarak önceliği onlara vereceğim. Bayram ve kandil gecelerinde mesajlaşmayı sevmiyorum. Arayıp sesli olarak en azından 1-2 dakika da olsa hal hatır sormanın faydalı olacağını düşünüyorum. Ama malum zaman en büyük problem. Çok sayıda da değerli dostumuz olunca birini ara, diğerini arama o da olmuyor. Galiba sonunda biz de mesajlaşma sistemine döneceğiz.

Bayram tatilinde bir de seyahat programımız oldu. Köşe yazarımız Fatih kardeşimizin kardeşi, aynı zamanda Halamızın oğlu olan Mücahit kardeşimizin düğün törenine davetliydik. İstanbul’a gitmek üzere plan yapmıştık. Cuma sabahı araçla yola çıktık. Yoğun trafik arasında gece geç saatlerde İstanbul’a ulaştık. Yurdun dört bir yanındaki akrabalarla düğün vesilesi ile İstanbul’da buluştuk. Yeni insanlar, yeni yüzler tanıdık. Yeni dostluklara adım attık. Bu güzellikler bu tür törenleri daha anlamlı hale getiriyor.

Mücahit kardeşimizi ve eşini tebrik ediyoruz. Güzel bir birlikteliğe adım attılar. Allah bir yastıkta kocatsın. Allah mutluluklarını daim etsin. Darısı diğer tüm bekar kardeşlerimizin ve evlilik için gün bekleyen (!) kardeşlerimizin başına…

İstanbul planına bir de Konya planı eklemek zorunda kaldık. Kardeşimin Selçuk Üniversitesini kazanması nedeniyle 16 yıl evvel kendimiz için kayıt yaptırmaya gittiğimiz Konya’ya bu kez kardeşim için gittim.

1995 yılında ilk kez gitmiştim Konya’ya. 5 yılın ardından 2000 yılında ayrılmıştık. Geçtiğimiz yıllarda birkaç kez gitme fırsatı yakalamıştım. Ama geçiş yapmıştık sadece. Bu kez kısa süre de olsa konaklama fırsatı yakaladık.

Kampüs’teki kayıt işlemlerini tamamlayıp şehre geçtik. Yıllarca konakladığımız, karış karış gezdiğimiz alanlarda ilerlemekte zorlanıyorduk. Konya müthiş gelişen bir şehir. Öğrenci için de çok ama çok ideal bir şehir. Meram Belediyesi’ne geçtik. Değerli Başkanımız Serdar Kalaycı Bey, Başkan Yardımcısı abimiz Hüseyin Hakan Arıcı bey, Özel Kalem müdürü arkadaşımız İlyas Poyrazer bey bizleri ağırladılar. Yakın ilgi ve alakaları bizleri ziyadesiyle mutlu etti. Yoğun programları ve değerli zamanları arasında bizlere de zaman ayırdılar.

Misafir etmek için epey ısrarcı oldular ama iş nedeniyle dönüş yapmamız gerektiğini ifade ettik. Akşam yemeği ikramına da hayır diyemedik. Akyokuş’ta Konya’yı seyrederek yediğimiz akşam yemeği ve eşliğindeki sohbetimiz yılların anılarının canlanmasına neden oldu. Teşekkürler Hüseyin abi…

Bayram tatilimizin kısa özetiydi kelimelere yansıyanlar. Of’tan biraz uzak kalınca Of’un gündeminden de uzak kaldık. Doğal olarak bu uzaklık da haberlerimize yansıdı. Sitemizin haber yoğunluğu biraz azaldı. Bu nedenle tüm okuyucularımızdan ve değerli ziyaretçilerimizden özür diliyorum. İnşallah en kısa sürede sitemizin ve gazetemizin haber yoğunluğu normale dönecektir…

Gelecek hafta Of’un gündeminde buluşmak dileği ile mutlu haftalar diliyorum…